Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Sivas

Valilikler

T.C. Akıncılar Kaymakamlığı
T.C. Akıncılar Kaymakamlığı
T.C. Akıncılar Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Görev Yapmış Kaymakamlarımız İlçemizin Tarihçesi Şehitlerimiz Kurumsal Kimlik
  • AKINCILAR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Gözetim Komisyonu Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
14
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
    • İlçemizin Tarihçesi
    • Şehitlerimiz
    • Kurumsal Kimlik
  • AKINCILAR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi

12.12.2024

KAMU BİNALARINDA YENİLENEBİLİR ENERJİ PROJESİ

Sözleşme No: PUMREP/WB/CS-FS-PV 01

Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi

Çevre ve Sosyal Yönetim Planı

10.12.2024

1 İçindekiler Tablosu

TABLOLAR. 1

ŞEKİLLER. 1

KISALTMALAR. 2

2        GİRİŞ. 3

3        ALT PROJE TANIMI VE FAALİYETLERİ 5

3.1.1       Alt Proje Tanımı 5

3.1.2       Alt Proje Faaliyetleri ile İlgili Çevresel ve Sosyal Etkiler 7

4        ÇSYP MATRİSİ: RİSK VE ETKİLER, ETKİ AZALTMA, İZLEME. 8

5        GÖREV VE SORUMLULUKLAR. 28

6        RAPORLAMA YAPISI 30

7        EKLER. 32

 

TABLOLAR

Tablo 4 1 Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Matriksi 9

Tablo 4 2Çevresel İzleme Tablosu. 19

Tablo 5 1Kurum Rolleri ve Sorumlulukları 28

Tablo 6 1 Ç&S Uygulaması için Raporlama Gereksinimlerinin Özeti 31

 ŞEKİLLER

Şekil 3 1PV Panel Görünümü. 6

Şekil 3 2 Şematik Diyagram.. 6

Şekil 3 3 Tahmini Üretim Verileri 7

KISALTMALAR

ADP

Acil Durum Planı

ADT

Acil Durum Takımı

BM

Birleşmiş Milletler

ÇED

Çevresel Etki Değerlendirmesi

ÇGDYY

Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği

ÇSÇ

Çevresel ve Sosyal Çerçeve

ÇSG

Çevre Sağlık Güvenlik

ÇSP

Çevresel ve Sosyal Politika

ÇSYP

Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı

ÇSYS

Çevresel ve Sosyal Yönetim Sistemi

ÇŞİDB

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı

DB

Dünya Bankası

DBG

Dünya Bankası Grubu

DKM

Doküman Kontrol Merkezi veya Sistemi

DSÖ

Dünya Sağlık Örgütü

EA

Etki Alanı

EİH

Enerji İletim Hattı

ELT

ELTEMTEK Elektrik Tesisleri Mühendislik Müteahhitlik Danışmanlık ve Tic. A.Ş.

GES

Güneş Enerji Santrali

GHG

Sera Gazı

HCl

Hidrojen Klorür

HF

Hidrojen Florür

HKDYY

Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği

IFC

Uluslararası Finans Kurumu

İSG

İş Sağlığı ve Güvenliği

İSGYP

İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Planı

KAYEP

Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi

KGM

Kalite Güvence Müdürü

KKD

Kişisel Koruyucu Donanım

KN

Kılavuz Notu

KPG

Kilit Performans Göstergeleri

MD

Malzeme Dokümanları

NO2

Nitrojen dioksit

Pb

Kurşun

PKP

Paydaş Katılım Planı

PLN

Plan

PM

PUB

Partikül Madde

Proje Uygulama Birimi

Proje

Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi (44 kWp)

Faydalanıcı Kurum

Sivas Akıncılar Kaymakamlığı

PS

Performans Standartları

RG

Resmi Gazete

SG

Sağlık ve Güvenlik

SKHKKY

Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği

SKKY

Su Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği

SO2

Sülfür Dioksit

SSP

Sosyal Sorumluluk Personeli

ŞMİK

ŞM

ŞM İrtibat Kişisi

Şikâyet Mekanizması

ŞMP

Şikâyet Mekanizması Prosedürü

TOB

Toplam Organik Bileşik

TTK

Tasarım Tedarik Kurulum

TYP

Trafik Yönetim Planı

  1. GİRİŞ

Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi (KAYEP) kapsamında kamu sektöründe yenilenebilir enerji (YE) kullanımının yaygınlaştırılması için Türkiye Hükümetini desteklemeyi amaçlamaktadır. Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi'nin genel amacı, kamu binalarının kendi kendine üretim yoluyla, öz tüketimlerini karşılayabilmeleri için yenilenebilir enerji (YE) kullanımını artırmaktır.

KAYEP, kamu binalarında YE teknolojilerinin kullanılmasını desteklemek amacıyla Dünya Bankası (DB) tarafından finanse edilecektir. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı finansal aracı (FA) olarak görev yapacaktır. YE kurulumları öncelikle kamu binalarında (hükümet konakları, üniversiteler, hastaneler, okullar, vb.) yerinde elektrik üretimi ile enerji tüketimini dengelemek ve böylece enerji faturalarını azaltmak için kullanılacaktır.

Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Çerçevesi (ÇSÇ) kapsamında projeler, projenin türü, yeri, hassasiyeti ve ölçeği; potansiyel Ç&S risklerinin ve etkilerinin niteliği ve büyüklüğü; Borçlunun kapasitesi ve taahhüdü ve istenmeyen etkilere yol açabilecek diğer ilgili risk alanları gibi ilgili potansiyel riskler ve etkiler dikkate alınarak Yüksek Risk, Önemli Risk, Orta Risk veya Düşük Risk olarak sınıflandırılır.

Proje kapsamında güneş enerjisi santralinin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

Bu ÇSYP/Kontrol Listesi, Proje için yürütülen çevresel ve sosyal etki ve risk değerlendirme çalışmalarına dayanarak ELTEMTEK Elektrik Tesisleri Mühendislik Müteahhitlik Danışmanlık ve Tic. A.Ş. (ELT) tarafından hazırlanmış olup, bu olumsuz çevresel ve sosyal etkileri ortadan kaldırmak veya kabul edilebilir seviyelere indirmek için Projenin inşaat öncesi, arazi hazırlığı, inşaat ve işletme aşamalarında alınacak sahaya özgü hafifletme, izleme ve kurumsal önlemleri ele almaktadır. Ayrıca, Proje için bir Paydaş Katılım Planı (PKP) da hazırlanmıştır.

Bu ÇSYP/Kontrol Listesi’nin içeriği aşağıdaki gibidir:

  • Projenin çevresel ve sosyal hedeflerini ana hatlarıyla belirtmek,
  • Projenin inşaat ve işletme aşamalarıyla ilgili çevresel ve sosyal taahhütlerin ve etki azaltma önlemlerinin sistematik ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamak için uygulanacak ÇSYS'ye genel bir bakış sunmak,
  • Potansiyel çevresel ve sosyal etkileri/riskleri, gerekli etki azaltma ve izleme önlemlerini ve kurumsal düzenlemeleri belirlemek, inşaat ve işletme sırasında bu riskleri ortadan kaldırarak, azaltarak veya sıfırlayarak ele almak,
  • Azaltma, izleme, kapasite geliştirme, eğitim ve uygulama takvimine ilişkin önlemlerin uygulanması için gereken önlemleri ve eylemleri dahil etmek,
  • ÇSYP/Kontrol Listesi'nin uygulanmasında Faydalanıcı Kurum ve Tasarım Tedarik ve Kurulum (TTK) Danışmanı/Yüklenicilerin/Alt yüklenicilerin rol ve sorumluluklarını belirlemek,
  • Amaç ve hedeflere ulaşmaya yönelik, sürekli iyileştirmeye yönelik programlar oluşturmak,
  • Faydalanıcı Kurum, TTK Danışmanı, Yüklenicilerin ve alt yüklenici personelinin politika, amaç ve hedefler konusunda farkındalığını ve yetkinliğini sağlamak,
  • ÇSYP/Kontrol Listesi'nin uygulanması için periyodik iç ve dış denetim ve teftişleri içeren bir etki azaltma planı ve izleme programı sağlamak,
  • Çevresel ve sosyal amaç ve hedeflere ulaşmadaki ilerlemeyi gözden geçirmek ve iyileştirmeler yapmak.

Bu ÇSYP/Kontrol Listesi, olası olumsuz çevresel ve sosyal etkileri önlemek veya kabul edilebilir seviyelere indirmek için Projenin uygulanması (inşaat) ve işletilmesi sırasında alınacak bir dizi hafifletme, izleme ve kurumsal önlem ile sorumlu taraflara talimatlar, sorumluluklar ve kılavuzlar sağlar. Tüm izleme gereklilikleri için teknik parametreler, uygun sorumluluklar ve raporlama prosedürleri ile birlikte tanımlanmıştır. Ayrıca, Proje ile ilgili tüm şikâyetlerin, endişelerin ve yorumların alınması ve değerlendirilmesi için bir şikâyet mekanizması bu ÇSYP/Kontrol Listesi'nde belirtilmiştir.

ÇSYP/Kontrol Listesi, Proje ile ilişkili etki ve riskleri azaltmak ve bunlardan kaçınmak için etki azaltıcı önlemler ve izleme faaliyetleri belirlemiştir. Etki azaltıcı önlemlerin bir özeti Tablo 4-1’de verilmiştir.

İşletme aşamasında, Faydalanıcı Kurum tarafından görevlendirilen bir operatör ekibi, ulusal ve uluslararası mevzuata uygunluğu sağlayacaktır.

Bu kapsamda Proje, Dünya Bankası'nın DB/ÇSÇ (2018) yanı sıra aşağıda listelenen DB Çevre, Sağlık ve Güvenlik Kılavuzları (ÇSG'ler) ile uyumlu olacaktır:

  • Dünya Bankası Grubu (DBG) Genel Çevre, Sağlık ve Güvenlik Kılavuzları (ÇSG),
  • Dünya Bankası Su ve Sanitasyon ÇSG Kılavuzu,
  • DBG Atık Yönetimi ÇSG Kılavuzu
  • DBG Elektrik Enerjisi İletimi ve Dağımı için ÇSG Kılavuzu
  1. ALT PROJE TANIMI VE FAALİYETLERİ
      1. Alt Proje Tanımı

Proje kapsamında Faydalanıcı Kurum bünyesinde 44 kWp gücünde otopark tipi güneş enerjisi santralinin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Projenin gerçekleştirileceği alan Faydalanıcı Kurum mülkiyetindedir. Gerçekleştirilecek güneş enerji santrali ile Faydalanıcı Kurum’un yıllık ortalama tüketiminin %82,44’ünün karşılanması öngörülmektedir.  Faydalanıcı Kurum otoparkı üzerinde gerçekleştirilecek güneş enerji santrali kapsamında 550 Wp gücünde 80 adet çift yüzey özellikli yarı-kesim model monokristal panel kullanılacaktır. Kurulum yapılacak tesiste üretilecek toplam enerji ile yıllık yaklaşık 38.088 kg karbon emisyonundan kaçınılacaktır. (Güneş için emisyon faktörü 0,6345 tCO2/MWh). Ek 1’de alt proje alanının haritaları, Ek 2’de alt proje alanının görüntüleri yer almaktadır.

Şekil 3 1PV Panel Görünümü

Şekil 3 2 Şematik Diyagram

 

 

Şekil 3 3 Tahmini Üretim Verileri

PV jeneratör çıkışı

44,00

kWp

Yıllık Özgül Kazanç

1.363,21

kWh/kWp

Sistem kullanım oranı (PR)

87,44

%

Gölgelemeden dolayı oluşan kazanç kaybı

1,0

%

PV jeneratör enerjisi (AC şebekesi)

60.004

kWh/Yıl

Önlenen CO₂ emisyonu

38.088

kg/yıl

Otarşi derecesi

54,1

%

 

      1. Alt Proje Faaliyetleri ile İlgili Çevresel ve Sosyal Etkiler

Projenin inşaat ve işletme aşamaları sırasında, proje faaliyetlerinin neden olduğu çevresel ve sosyal etkiler ortaya çıkabilir. Projenin inşaat aşamasındaki potansiyel etkileri genellikle kısa süreli ve lokal olarak düşük ölçekte olacaktır. Bu etkiler genellikle trafik, gürültü, toz, titreşim, atık yönetimi, toplum sağlığı ve güvenliği ile çalışan ve çalışma koşulları (iş sağlığı ve güvenliği dahil) ile ilgilidir. Projenin işletimi, duyarlı alıcılarda olumsuz etkiler oluşturabilir ve bakım ve onarım çalışmaları sırasında özellikle doğru bir şekilde yönetilmezse önemli olarak kabul edilebilecek iş sağlığı ve güvenliği riskleri oluşturabilir. Proje bileşenlerinin bakımı ve onarımı, gürültü, atık gibi küçük çevresel etkilere sahip olabilir. Bu etkiler lokal, kısa süreli ve önemsiz olacaktır.

Arazi Kullanımı, Toprak ve Jeoloji

Proje kapsamında inşaat aşamasındaki etkiler de aşağıdaki bölümde değerlendirilmiştir.

Güneş enerjisi santrali inşaatı sırasında toprak ortamı ve arazi kullanımı üzerinde bazı küçük etkiler olacaktır. Bununla birlikte, bu etkiler proje izdüşümü ve inşaat sahaları ile sınırlıdır. Potansiyel etkiler şunları içerecektir:

  • İnşaat makineleri ve ekipmanları için kullanılacak yakıt ve yağların sızıntı ve dökülmeleri toprak kirliliği riski oluşturabilir.
  • Kazalar ve beklenmedik olaylar sonucu oluşabilecek yağ veya yakıt sızıntıları veya dökülmelerinden kaynaklanan toprak kirliliği.
  • Katı ve/veya sıvı atıkların kontrolsüz depolanması veya bertarafı toprak kirliliğine neden olabilir.

Projede planlanmış bir yakıt depolama alanı bulunmayacaktır. Herhangi bir sızıntı riski için sızıntı kapları ve sızıntı kitleri bulunacaktır. İşletme aşamasında herhangi bir etki beklenmemektedir. İşletme aşaması için herhangi bir bitki yönetimi öngörülmemektedir. İnşaat aşamasında yapılan işler ve sahada gerçekleştirilen çalışmalar düzenli olarak izlenecek ve raporlanacaktır.

  1. ÇSYP MATRİSİ: RİSK VE ETKİLER, ETKİ AZALTMA, İZLEME

Proje kapsamında planlanan Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi (44 kWp) projesinin inşaat öncesi, inşaat ve işletme aşamalarında bazı çevresel ve sosyal etkilerin ortaya çıkabileceği öngörülmektedir.

İnşaat öncesi, tesis hazırlığı, inşaat ve işletme aşamalarında çevresel ve sosyal bileşenler üzerinde oluşabilecek risk ve etkilerin yönetimi ve bu etkiler için tanımlanan ilgili etki azaltma önlemleri Tablo 4-1’de verilmiştir.

İzleme, belirlenen etki azaltma yönetim stratejilerinin uygulanmasının sürekliliğinin ve etkinliğinin sağlanmasında kilit bir rol oynamaktadır. İzleme Planının temel amacı, bu ÇSYP/Kontrol Listesi'nin öngörülen önlemlerinin ve gerekliliklerinin uygulanmasını değerlendirmek için bir temel sağlamaktır. İzleme yoluyla toplanan bilgiler, Projenin tüm aşamalarında yönetim planlarını iyileştirmek için kullanılabilir. Etki değerlendirmesi, önemlerini belirlemek ve bu etkiler için uygun yanıtları dahil etmek için ilgili tüm potansiyel etkileri kapsamaya çalışsa da izleme yoluyla elde edilen bilgiler kullanılarak bir sorun haline gelmeden önce yönetilebilecek veya hafifletilebilecek beklenmedik etkiler ortaya çıkabilir. Bu nedenle, izleme, etki azaltma/yönetim planlarının başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlayacak ve Projenin her aşamasında iyi uygulamalarla çevrenin korunmasını optimize edecektir. İzleme planlarının uygulanmasında, ulusal mevzuat ve DB standartları arasında en katı olana uyulacağı ve ayrıca en güncel mevzuatın dikkate alınacağı unutulmamalıdır. İzleme çalışmaları Tablo 4-2’de sunulmuştur.

 

Tablo 4 1 Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Matriksi

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

1

İşgücü ve Çalışma Koşulları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnşaat

Aşama

 

  • Sahada çalışma başlamadan önce İSG tedbirlerinin alınması, tedbirlerin çalışma boyunca izlenmesi ve sürekliliği sağlanacaktır.

Raporlama ile ilgili konusunda yetkin uzmanlardan oluşan bir ekip kurulacaktır. (En az bir çevre uzmanı, bir sosyal uzman ve bir İSG uzmanı).

  • Projeye özgü risklerin değerlendirildiği ve risklerin kabul edilebilir düzeye indirilebileceği önlemleri tanımlayan   risk değerlendirme raporu ile acil durum planı ve İSG planı

hazırlanacaktır.

  • Alt yükleniciler de dahil olmak üzere tüm çalışanlara yukarıda belirtilen dokümanda yer alan riskleri kapsayan gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır.

 

Proje kapsamında çalışanların çalışma izinleri kontrol edilecek ve çocuk işçiliği, zorla çalıştırma ve 18 yaş altı çocuk işçiliğine karşı önlemler alınacaktır.

  • Projenin çocuk işçiliği, zorla çalıştırma vb. potansiyel riskleri içermemesi veya bunlara yol açmaması için söz konusu riskler sözleşme aşamasında göz önünde bulundurulacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇSYP Kontrol Listesi

1.1

Uygunsuz Çalışma Koşulları

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 Çalışanlar

 

PUB

 

Gözetim Danışmanı

ÇSYP Bulguları

 

 

 

 

 

 

. Birincil tedarikçiler ve birincil tedarik çalışanlarıyla ilgili ortaya çıkabilecek iş sağlığı ve güvenliği sorunları, gerekli görüldüğü takdirde birincil tedarik çalışanlarını da kapsayacak olan

kontrol listesi ve iş güvenliği prosedüründeele alınacaktır.

  • Çalışanlar, toplu sözleşmeler de dahil olmak üzere ulusal iş hukuku

İş Kanunu kapsamındaki hakları, çalışma saatleri, ücretler, fazla mesai, tazminat ve yan haklara ilişkin hakları hakkında iş ilişkisinin başlangıcından itibaren ve önemli değişiklikler meydana geldiğinde açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilecektir.

  • Çalışanların işyerindeki endişelerini dile getirebilmeleri için bir Şikayet Mekanizması kurulacaktır. Çalışanlar işe alım sırasında şikayet mekanizması hakkında bilgilendirilecek ve bu mekanizmaya kolayca erişebileceklerdir.
  • Alt yüklenicilerle ayrıntılı iş tanımlarını, hakları ve yükümlülükleri ve Davranış Kurallarını belirten yazılı sözleşmeler yapılacaktır.

Proje sırasında işgücünün refahına öncelik verileceğinden (uygun çalışma koşulları sağlanarak ve çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlığı desteklenerek), işgücünün olumlu yönde etkilenmesi beklenmektedir.

  • Sahada personel konaklaması olmayacaktır. Tesisin kurulacağı yer merkezi bir konum olduğundan personel mevcut ulaşım koşulları ile sahaya ulaşacağından herhangi bir ek önlem alınmasına gerek yoktur.

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

 

 

 

 

 

 

 

 

Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet (TCDŞ), Cinsel Sömürü İstismar/Cinsel Taciz (CSİ/CT)

 

 

 

 

 

İnşaat

Aşama

 

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 

 

 

 

 

 

 

 

İşçiler

  • İnşaat TTK Danışmanı, Fizibilite Danışmanıve Kontrol Danışmanına TCDŞ ve CSİ/CT konularında PUB tarafından eğitim verilecektir.
  • Tüm proje personeli TCDŞ ve CSİ/CT konusunda eğitilecektir.
  • Tüm proje çalışanları

Davranış Kurallarını imzalayacak ve bu konudabilgilendirilecektir.

  • TCDŞ ve CSİ/CT ile ilgili şikayetleri almak için işlevsel bir ŞM ve yönlendirme mekanizması oluşturulacaktır.

 

 

 

 

 

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

  PUB

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

 

 

 

Şikayet Kayıtları ÇSYP Bulguları

 

 

 

 

 

 

 

ÇSYP

 

 

2

Kaynak Verimliliği ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi

 

 

İnşaat Aşaması

 

  • Personellerin tesiste çalışması sonucu oluşan atık suyun uygun yöntemlerle uzaklaştırılması öngörülmektedir. Su kalitesini ve ekolojik durumu iyileştirmek için ulusal ve uluslararası standartlara uygun izleme yapılmalıdır.
  • Dökülme kitleri inşaat sahalarında her zaman hazır bulundurulacaktır.

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

ÇSYP Bulguları

 

 

ÇSYP

2.1

Su Kaynakları Üzerindeki Etkiler

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

Su Kaynakları

 

PUB

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

 

  • İşletme sonrası aşama için bir Saha Kapatma Planı hazırlanacaktır. Bu plan, ekipmanın nasıl söküleceğine ve sahanın rehabilitasyonuna ilişkin prosedürleri içerecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnşaat Aşaması

 

  • Sahada bir Geçici Atık Depolama Alanı kurulacak ve atıklar türlerine göre depolanacaktır. Evsel atıklar Belediye'ye, ambalaj, tehlikeli atık vb. atıklar ise lisanslı firmalara teslim edilecektir.
  • Yerinde bakım ve onarım sırasında ortaya çıkan panel atıkları lisanslı firmalara teslim edilecektir. Hasarlı veya ömrünü tamamlamış güneş panelleri ve bileşenleri için lisanslı geri dönüşüm şirketlerine teslim edilecektir. Silikon, cam ve metaller gibi değerli malzemeleri üretimde yeniden kullanmak üzere geri kazanmak için geliştirilecektir.
  • Proje kapsamında çalışacak personelin yemek ihtiyacı taşeron firma tarafından karşılanacak ve bitkisel atık yağ oluşumu söz konusu olmayacaktır.

 

 

 

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

 

 

 

 

 

ÇSYP

2.2

Atık Yönetimi

Operasyon

Aşama

Topluluk

Faydalanıcı Kurum

ÇSYP Bulguları

 

 

 

 

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

İnşaat Aşaması

 

  • Projenin inşaat aşamasında, hava kalitesi üzerindeki etkilerinin temel olarak toz, egzoz ve sera gazı emisyonlarından kaynaklanması beklenmektedir. Yerleşim yerlerinden şikayet gelmesi durumunda hava kalitesi ölçümleri yapılacaktır.

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

 

ÇSYP

2.3

Hava Kalitesi Yönetimi

Operasyon

Aşama

Topluluk

       PUB

ÇSYP Bulguları

 

 

 

 

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

 

  • İnşaat aşamasındaki proje faaliyetleri bir dizi gürültü üreten faaliyetle ilişkilidir. Gürültü, saha hazırlığı ve inşaat faaliyetleri için kullanılacak nakliye araçları, makineler ve dış mekan ekipmanlarından kaynaklanacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

İnşaat Aşaması

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

 

ÇSYP

2.4

Gürültü Yönetimi

Operasyon

Aşama

Topluluk

PUB

 

ÇSYP Bulguları

 

 

 

 

 

Gözetim Danışmanı

 

 

3

Toplum Sağlığı ve Güvenliği

 

 

 

 

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nda tanımlandığı gibi bir İSG organizasyon yapısı tanımlanacak ve sahada gerekli sayıda İSG görevlisi görevlendirilecektir.
  • Söküm işlemleri sırasında iş sağlığı ve güvenliği açısından ulusal ve uluslararası standartlara uygun çalışmalar yapılacaktır.
  • İşe özel bir risk değerlendirmesi

 bulaşıcı hastalık riskleri) yapılacak ve personel işe başlamadan önce riskler konusunda eğitilecektir.

  • İşletme sonrası aşama başlatılmadan önce bir Saha Kapatma/Rehabilitasyon Planı hazırlanacaktır.

 

İSG Kayıtları

 

 

 

 

 

 

Eğitim Kayıtları

 

 

 

 

3.1

 

 

 

Kamu Sağlığı ve Güvenliği

İnşaat Aşaması

 

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 

 

Topluluk

 

İşçiler

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

Doğrudan

Uygulama

 

İç denetim programı ve kayıtları

 

ÇSYP

 

 

 

 

 

 

 

Paydaşlarla istişare

dakika

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

 

Bu plan, ekipmanın nasıl söküleceğine ve sahanın nasıl rehabilite edileceğine ilişkin prosedürleri içerecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trafik yoğunluğundaki değişiklikler ve diğer yol kullanıcılarına etkisi

  • Projeye katılan tüm sürücüler yol güvenliği, hız limitleri, trafik kuralları ve proje süresince uyulması gereken gereklilikler hakkında bilgilendirilecektir.
  • Tüm araçların ağırlığı Karayolu Trafik Yönetmeliğine göre yasal sınırları aşmayacaktır.
  • İnşaat sahasına izinsiz erişimi önlemek için, inşaat sahası çit/perde/koruma bandı ile çevrilecek ve kontrolsüz erişim engellenecektir.

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

3.2

Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet (TCDŞ), Cinsel Sömürü İstismarı/Cinsel Taciz (CSI/CT)

İnşaat Aşaması

 

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 

 

 

Topluluk

bina sakinleri

İşçiler

 

  • TTK Danışmanı, işyerinde gelecekte yaşanabilecek çatışmaları ve kabul edilemez davranışları (örn. cinsiyete dayalı şiddet, taciz, istismar vb.) önlemek için tüm çalışanlara oryantasyon eğitimi olarak etik kurallar ve kamusal iletişim eğitimi verilmesini sağlayacaktır.

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

PUB

 

 

 

Şikayet Kayıtları ÇSYP Bulguları

 

 

ÇSYP

 

 

 

 

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

 

3.3

 

 

 

Yerel Ekonomi, Geçim Kaynakları ve İstihdam Üzerindeki Etkiler

İnşaat Aşaması

 

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 

 

 

İşçiler

 

Topluluk

  • Proje kapsamında vasıfsız, yarı vasıflı ve vasıflı işler için mümkün olduğunca yerel istihdama öncelik verilecektir.
  • Yerli malzemeler kullanarak ve çeşitli mal ve hizmetleri yerell kaynaklardan temin ederek yerel ekonomiye katkıda bulunmaya özen gösterilecektir.

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

 

 

 

 

 

Kayıtlar ÇSYP Bulguları

ÇSYP

 

PKP

 

 

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

4

Biyoçeşitliliğin Korunması ve Canlı Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Yönetimi

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

4.1

Biyoçeşitlilik

Projenin biyoçeşitlilik üzerinde herhangi bir olumsuz etkisi olmayacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

5

Paydaş Katılımı ve Bilgi Paylaşımı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ÇSYP, PKP ve diğer ilgili proje belgeleri ve bilgileri, TTK Danışmanı, proje paydaşları ve kamuoyu da dahil olmak üzere proje personeline açıklanacaktır.
  • Trafik güzergahlarındaki değişiklikler, içme suyu kesintileri vb. konularda halk önceden bilgilendirilecektir.
  • Bilgilendirme materyalleri (broşürler vb.) hazırlanacaktır.
  • Bilgi paylaşımı ve istişare için platformlar/toplantılar düzenlenecektir.
  • İnşaat yönetimi ile ilgili olarak yerel makamlar ve topluluklarla düzenli istişareler yapılacaktır.
  • Bir şikayet mekanizması oluşturulmuş ve Paydaş Katılım Planında detaylandırılmıştır.

 

Paydaşlar

talepler/sorular/şikayetler

 

 

 

 

 

 

Toplantı Tutanakları

 

 

 

 

5.1

 

 

 

Paydaşlarla iletişim sorunları

İnşaat Aşaması

 

Operasyon

Aşama

 

Kapanış Aşaması

 

 

Paydaşlar

 

Topluluk

PUB

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

Şikayet Kayıtları (kapatılan şikayetlerin sayısı ve yüzdesi)

 

ÇSYP

PKP

 

 

 

 

 

 

 

 

Ref.

 

 

Etki Açıklaması

 

Alt Proje

Aşama

 

Hassas

Reseptörler

 

 

Yönetim / Etki Azaltma Önlemi

Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk

İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar)

 

İlgili Yönetim Planı veya

Prosedür

 

 

 

 

  • Tüm paydaşların endişelerinin ilgili iletişim mekanizmaları aracılığıyla ele alındığından emin olunacaktır

 

  • Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet (TCDŞ) ve Cinsel Sömürü ve İstismar/Cinsel Taciz (CSİ/CT) mağdurlarının tüm bilgileri Şikayet Kayıt Veri Tabanında kesinlikle gizli tutulacaktır.
  • Operasyon sonrası aşama başlamadan önce operasyon sonrası aşama için bir Saha Kapatma/Rehabilitasyon Planı hazırlanacaktır. Bu plan, ekipmanın nasıl söküleceğine ve sahanın rehabilitasyonuna ilişkin prosedürleri içerecektir.

 

 

 

 

 

 

Tablo 4 2Çevresel İzleme Tablosu

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Görsel Gözlem

 

  • Dünya Bankası Genel ÇSG

Kılavuzlar İnşaat ve Hizmetten Çıkarma

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS1: Çevresel ve Sosyal Risklerin ve Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetimi
  • DB ÇSS3:

Kaynak

Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi

  • Çevre Hukuku
  • Ulusal Mevzuat

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

İnşaat Aşaması

 

 

 

 

Su Kaynakları Üzerindeki

Etkiler

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

 

 

 

 

 

Atık Su

 

Çalışma

Alanlar

 

İnşaat Aşaması Boyunca

Haftalık

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

 

 

Görsel Gözlem

 

 

 

 

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toz ve Partikül Madde

Üretim

Hava Kalitesi ile

İlgili Şikayetler

 

Yönetim Ofisi

Dokümantasyon

Kontrol        (Şikayet Kaydı)

İnşaat aşaması boyunca haftalık

  • Dünya Bankası ÇSG Kılavuzları:
  •  

İnşaat ve Hizmetten Çıkarma

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS1: Çevresel ve Sosyal Risklerin ve Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetimi
  • DB ÇSS3:

Kaynak

Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi

  • Çevre Hukuku

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

 

Faydalanıcı Kurum

Gözetim Danışmanı

 

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

Hava kalitesi faaliyetlerinin uygunluğu

 

Çöken toz, PM10

ve PM2.5

Çalışma Alanı

 

Şikayetin yapıldığı yer

 

Görsel Gözlem

 

Hava Kalitesi

Ölçümü

Günlük

 

Herhangi bir uyumluluk durumunda

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

Gürültü Seviyesinde Artış

 

Gürültü Seviyesi Şikayetleri

 

Gürültü yönetimi faaliyetlerinin uygunluğu

 

Gürültü Seviyesi

 

Yönetim Ofisi

 

Çalışma

Alanlar

 

Şikayetin yapıldığı yer

Dokümantasyon

Kontrol(Şikayet Kaydı)

 

Görsel Gözlem Gürültü Ölçümü

İnşaat aşaması boyunca haftalık

 

Herhangi bir uyumluluk durumunda

  • Dünya Bankası ÇSG Kılavuzları: İnşaat ve Hizmetten Çıkarma
  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS1: Çevresel ve Sosyal Risklerin ve Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetimi
  • DB ÇSS3:

Kaynak

Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi

  • Çevre Hukuku

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

Gözetim Danışmanı

Proje bütçesine dahil (TTK Danışmanı)

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flora ve fauna türleri üzerindeki olumsuz etkisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proje faaliyetleri nedeniyle fauna ölümleri (

trafik vb.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalışma

Alanlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Görsel Gözlem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Haftalık

  • Dünya Bankası ÇSG Kılavuzları: İnşaat ve Hizmetten Çıkarma
  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS6:

Biyoçeşitliliğin Korunması ve Yaşayan Doğa

Kaynakların Sürdürülebilir Yönetimi

  • Çevre Hukuku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Faydalanıcı Kurum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

 

Olay kayıtları

 

 

 

Gözetim Danışmanı

 

                                     
 

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uygunsuz Çalışma Koşulları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İşgücü Yönetim Planının varlığı ve gereklilikleri

Çevre Hijyeni İç Şikayetler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetim Ofisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Günlük saha gözetimi / denetimleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnşaat aşaması boyunca haftalık

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS2: İşgücü ve Çalışma Koşulları
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu

 

 

 

 

 

 

 

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim Kayıtları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kamu Sağlığı ve Güvenliği

Toplum Katılımı

Alınan şikayetlerin ve saha gözlemlerinin takibi

Güvenlik Kaydı Şikayet Günlükleri

(belirtilen performans

standart dahilinde yapılan ve çözülen şikayetlerin sayısı ve kalitesi)

 

 

İnşaat

sırasında günlük gözetim

 

 

 

Yerel Ekonomi, Geçim Kaynakları ve İstihdam Üzerindeki Etkiler

 

Etkilenen işletme sahiplerinin sayısı

 

Çalışma

Alanlar

Etkilenen işletme sahipleri ile yüz yüze toplantılar

İnşaat aşamasında aylık olarak

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS4: Toplum Sağlığı ve Güvenliği

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

Erişim

kısıtlamalar nedeniyle gelir kaybı

 

Gelir kaybı üzerine

Şikayetler

 

Dokümantasyon Kontrolü (Şikayet Kaydı)

İnşaat aşaması boyunca haftalık

 

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

Savunmasız/Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkiler

 

İnşaat Sahalarındaki Şikayet Kayıtları

Uygulamalar

 

 

Yönetim Ofisi Çalışma

Alanlar

 

 

Dokümantasyon Kontrolü

 

Görsel Gözlem

Herhangi bir uyumluluk durumunda

 

İnşaat aşaması boyunca haftalık

  • Dünya Bankası ÇSG Kılavuzları: Toplum Sağlığı ve Güvenliği

Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Standartları

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

 

 

 

 

Paydaşlarla iletişim sorunları

Paydaş katılım faaliyetlerinin uygulanması

Şikayet Mekanizması - – şikayetin kaydedilmesi, ele alınması ve analiz edilmesi

şikayetlerin sayısı ve türleri

Sorular ve öneriler

 

 

 

 

Yönetim Ofisi

 

 

 

Dokümantasyon Kontrolü (Devam kayıtları, Şikayet Kayıtları)

 

 

 

Her toplantıdan sonra

 

  • DB ÇSS10: Paydaş Katılımı ve Bilgi Paylaşımı

TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici

 

Faydalanıcı Kurum

 

Gözetim Danışmanı

 

 

Proje

bütçeye dahil (TTK Danışmanı)

 

 

 

 

2

 

 

 

 

Operasyonel

Aşama

 

 

 

 

Bakım/Onarım İşleri

 

 

 

 

SCADA Sistemi

 

 

 

 

Proje Sahası

 

 

 

SCADA sistemi ve periyodik

bakım/onarım yoluyla bir arıza uyarısı verildiğinde

 

 

 

 

Web sitesinde

    • DÜNYA BANKASI ÇSG

Altyapı Sektörü

 

 

 

 

Faydalanıcı Kurum

 

 

 

Proje

bütçeye dahil edilmiştir

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kılavuz İlkeler - Su ve Sanitasyon için

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal

Standartlar

  • DB ÇSS1: Çevresel ve Sosyal Risklerin ve Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetimi
  • Çevre Hukuku

 

 

 

 

 

Paydaş katılımı uygulama faaliyetleri

 

 

 

 

 

 

  • Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Standartları

 

 

 

Paydaşlarla iletişim sorunları

Şikayet Mekanizması - şikayetin kaydedilmesi, ele alınmasıve analiz edilmesi

şikayetlerin sayısı ve niteliği

 

Faydalanıcı Kurum

Dokümantasyon Kontrolü (Devam kayıtları, Şikayet Kayıtları)

Her toplantıdan sonra

 

Faydalanıcı Kurum

Proje

bütçeye dahil edilmiştir (...)

 

 

Ref.

             Alt Proje

Aşama

Konu

Takip edilecek konu

Parametre

İzleme

Konum

İzleme Yöntemi

İzleme Sıklığı

Referans / Eşik Seviyesi

 

 

İzleme

Sorumluluk

Maliyet

 

 

 

 

 

 

Dahili Şikayetler

 

 

 

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalışma Koşulları

(kayıtlı ve özel performans

standart dahilinde çözülen şikayetler

sayı ve kalite)

 

 

Faydalanıcı Kurum

 

 

Dokümantasyon Kontrolü

 

İşletme aşaması boyunca günlük

 

 

 

 

 

 

 

 

Faydalanıcı Kurum

 

 

 

 

 

 

 

Proje

bütçeye dahil edilmiştir (...)

 

 

 

 

 

 

Çevre Hijyeni

 

Bakım sahaları

 

Görsel Gözlem

 

Günlük

 

 

 

 
  1. GÖREV VE SORUMLULUKLAR

Projenin yönetimi, izlenmesi, uygulanması ve sonlandırılmasında yer alan ilgili kurumların rolleri ve sorumlulukları, Tablo 5-1’de verilmiştir.

Tablo 5 1Kurum Rolleri ve Sorumlulukları

Sorumlu Taraf

Sorumluluklar

ÇŞİDB/PUB

  • Projeyi uygular ve fonların kullanımını izler.
  • Fonların, kredi sözleşmesinde belirtilen geçerli politika ve prosedürler uyarınca uygun harcamaların finansmanı için kullanılmasını sağlar.
  • İzleme ve Değerlendirme (İ&D) birimi aracılığıyla ve gerektiğinde harici insan kaynağı kullanarak sahadan sonuç göstergelerine ilişkin veri toplar, veri toplama kalitesini izler ve sonuçları değerlendirir.
  • Proje ilerlemesini izler ve uygulama ilerlemesi, sonuçlar, potansiyel sorunlar ve önerilen çözümler hakkında hükümete ve DB yönetimine rapor verir
  • Resmi makamlarla gerekli yazışmaları gerçekleştirir ve takip eder
  • Projenin uygulama süresi boyunca en az bir Çevre Uzmanını, bir Sosyal Uzmanı ve bir İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanını iş yüküne bağlı olarak yarı zamanlı/tam zamanlı olarak çalıştırır.
  • Dünya Bankası'na gönderilecek raporlara dahil etmeden önce verileri gözden geçirip doğrular ve sonuçları değerlendirir.
  • Müdahale edilecek öncelikli kamu binası gruplarını belirler.
  • Paydaşlardan istenen düzenli proje raporlarını hazırlamak için gereken verileri üretir.
  • PUB aracılığıyla satın alma faaliyetlerini yönetir.
  • Dünya Bankası ile istişare içinde bir Proje İşletim El Kitabı (PİK) geliştirir.
  • Şikâyet mekanizmasını kurar ve hem il düzeyindeki hem de ulusal düzeydeki şikayetleri çözer.
  • İnşaat ihalelerini karara bağlar.
  • ÇSYÇ, İş Gücü Yönetimi Prosedürü (İYP), Paydaş Katılım Çerçevesi (PKÇ), Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP/KONTROL LİSTESİ), Çevresel ve Sosyal Taahhüt Planı (ÇSTP) dokümanlarını hem Türkçe hem de İngilizce olarak ve Dünya Bankası için kabul edilebilir şekilde geliştirir, istişare eder, kabul eder, açıklar ve izler.
  • Proje çerçeve belgelerinde belirtilen çevresel ve sosyal gerekliliklere uyum konusunda Dünya Bankası'na bildirimde bulunur.
  • Her tür önemli olayı (kazalar, dökülmeler, ölümler, göz veya uzuv kaybı, 72 saat veya daha uzun süre işten uzak kalmayı gerektiren zaman kaybı yaralanmalarıvb), Dünya Bankası'na bildirir ve 30 iş günü içinde Dünya Bankası'na gönderir.

Fizibilite Etüdü Danışmanları

  • İlk proje sahası değerlendirmesini yapar
  • ÇSYP/ÇSYP Kontrol Listesi, İSG Planı, alt projeye özgü PKP’yi vs. hazırlar
  • İhale belgelerinde belirtilen Dünya Bankası ve ilgili yerel mevzuat gerekliklerine uyumu sağlar

Süpervizyon Danışmanları

  • TTK Danışmanının faaliyetlerini ÇSYP/ÇSYP Kontrol Listesi ve İSG Planına uygun olarak izler/değerlendirir
  • Şikâyet mekanizmasının sürdürülebilirliğini sağlar
  • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından incelenmek üzere ÇSYPs/ÇSYP Kontrol Listesi ve İSG Planı aylık ilerleme raporları hazırlar
  • ÇŞİDB'ye geri bildirim ve bilgilendirme yapar
  • Şikayetleri/endişeleri/önerileri alır, kaydeder ve mümkün olması halinde çözer
  • Güneş enerjisi sistemleri konusunda İl ÇŞİD Müdürlüğüne ve/veya TTK Danışmanılere eğitim verir
  • Kök Neden Analizi ve Taslak Düzeltici Eylem Planının geliştirilmesinden sorumludur 

 

TTK Danışmanı

  • ÇSYP/ÇSYP Kontrol Listesi ve İSG Planlarını sahada uygular, gerekirse bu belgeleri fizibilite etüdü danışmanıyla birlikte revize edebilir 
  • Çevre ve Sosyal etki azaltma araçlarını uygulamak için yöntem beyanlarını hazırlar.
  • Sahada sağlık ve güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlamak için alt proje İYP'si hazırlar
  • İnşaatla ilgili şikayetlerin alınmasını ve haftalık olarak Denetim Danışmanına iletilmesini sağlar
  • ÇSYP'lerde ve İSG Planlarında tanımlandığı şekilde saha faaliyetlerini düzenli olarak (günlük, haftalık, aylık vb.) izler
  • ÇSYÇ'nin ilgili alt yönetim planlarını (örneğin Atık Yönetimi Planı, Kirlilik Önleme Planı, Toplum Güvenliği ve Trafik Yönetim Planı vs.) ve sahaya özgü yöntem beyanlarını hazırlar
  • Herhangi bir önemli olayı (kazalar, dökülmeler, ölümler, vs.) hemen PUB'ye bildirir.
 
  1. RAPORLAMA YAPISI

6.1 Aylık Raporlar

TTK Danışmanı ÇS-İSG Görevlileri, ay boyunca gerçekleştirilen inşaat ve uyum faaliyetlerini belgelemek ve gerçekleşmiş olabilecek herhangi bir sorunun çözümünü takip etmek için aylık bir izleme raporu hazırlayacak ve bunu kontrolörlük danışmanlarına/İl ÇŞİD Müdürlüğüne ve PUB’a sunacaktır. Raporlar, ilgili dönem için asgari olarak aşağıdaki bilgileri içermelidir:

  • Tamamlanan inşaat faaliyetlerinin özeti
  • Kalan inşaat ve program tahmini
  • Gerektiğinde ilgili projeye özgü ÇSYP/ÇSYP Kontrol Listesine uyum faaliyetlerinin özeti
  • Proje sırasında meydana gelen tüm ÇS-İSG olaylarının güncellenmiş listesi
  • TTK Danışman çalışanlarına sağlanan eğitimlere dair kayıtları
  • Halen çözüm aşamasında olan tüm geçmiş sorunlara ilişkin takip bilgileri
  • ÇSYP etki azaltma önlemlerinin uygulanmasıyla ilgili proje faaliyetlerine ait fotoğraflar
  • Sahada her gün yapılan işlerin günlük uyum kontrol listesi
  • Çevresel ve Sosyal İzleme Planı doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlerin çıktıları
  • Raporlama döneminde alınan şikayetler, şikâyet türleri ve konuları, çözüm durumu
  • Yürütülen halkın katılımı faaliyetlerinin kayıtları, paydaşlardan alınan geri bildirimler
  • Alt proje İYP'sine uyum durumuyla ilgili bilgiler

Kontrolörlük Danışmanı da aylık izleme raporu hazırlayacak ve PUB'a sunacaktır. Raporlar dönem için aşağıdaki bilgileri içermelidir:

  • Kontrolörlük danışmanının gözetim faaliyetlerinin çıktısı

 

6.2 Altı Aylık İlerleme Raporları

PUB, dönem boyunca tamamlanan inşaat ve uyum faaliyetlerini belgelemek, sonuçları izlemek ve uygulanmakta olan tüm alt projeler için gerçekleşebilecek sorunların çözümünü takip etmek için altı ayda bir ilerleme raporu hazırlayacak ve Dünya Bankası'na sunacaktır (bu rapor, proje ile ilgili satın alma, finans ve benzeri tüm ilerlemeleri kapsayacak altı aylık proje ilerleme raporunun bir parçası olacaktır). PUB, altı aylık raporu geliştirmek için TTK Danışmanı danışmanı tarafından hazırlanan günlük uyum kontrol listelerini ve aylık uyum raporlarını kullanacaktır.

Altı aylık raporlar, ilgili döneme ilişkin olarak aşağıdaki bilgileri içermelidir:

  • Tamamlanan inşaat faaliyetlerinin özeti
  • Kalan inşaat ve program tahmini
  • Uyum faaliyetlerinin özeti
  • Çevresel ve Sosyal İzleme Raporu
  • Çevresel Sosyal ve İSG Kilit Performans Göstergeleri (KPG)
  • PUB ve denetim danışmanlarının gözetim faaliyetleri (örneğin saha ziyaretleri)
  • Yayınlanan ekli uyumsuzluk bildirimleri de dahil olmak üzere, proje sırasında meydana gelen tüm Çevre, Sosyal ve Güvenlik olaylarının güncellenmiş listesi
  • Halen çözüm aşamasında olan tüm geçmiş sorunlara ilişkin takip bilgileri
  • Proje faaliyetlerine ait fotoğraflar
  • Süreç boyunca yapılan şikayetler ve çözüm süreçleri
  • Paydaş katılım toplantıları ve fotoğrafları
  • Proje faaliyetlerine ait fotoğraflar

Tüm raporlama gerekliliklerinin ayrıntılı listesi Tablo 6.1’de sunulmaktadır. 

Tablo 6 1 Ç&S Uygulaması için Raporlama Gereksinimlerinin Özeti

Sorumlu Taraf

Raporlama Gerekliliği

PUB

  • Geliştirilen sonuç çerçevesi ve net ve somut bir şekilde belirlenen hedef değerler karşısında raporlama döneminde kaydedilen ilerlemeyi göstermek için 6 aylık bir Proje İlerleme Raporunun (PİR) hazırlanması.
  • ÇŞİDB, her tür önemli olayı (kazalar, dökülmeler, ölümler, göz veya uzuv kaybı, 72 saat veya daha uzun süre işten uzak kalmayı gerektiren zaman kaybı, yaralanma, vb),  Dünya Bankası'na bildirecek ve düzeltici eylem planıyla birlikte bir olay inceleme raporunu 30 iş günü içinde Dünya Bankası'na gönderecektir.

 

 

Süpervizyon Danışmanları

 

  • Alt projeye özgü ÇSYP'ler/İYP'ler/PKP'ler ve diğer Ç&S araçlar ve hazırlanan yönetim planlarında verilen taahhütlerin bir değerlendirmesini sağlayan sunan Çevresel ve Sosyal izleme raporu

 

TTK Danışmanı

  • Ay boyunca tamamlanan inşaat ve uyum faaliyetlerini belgelemek için Çevresel ve Sosyal Aylık İlerleme Raporu
  • Herhangi bir önemli olayı (kaza, dökülme, ölüm, vb.) derhal PUB'a bildirilmesi
 
  1. EKLER

Ek 1 Haritalar

Kaynak: Danışman tarafından Google Haritalar uygulamasında yapılan çizim.

 

Ek 1 Alt Proje Alanı Görselleri

Kaynak: Danışmanın saha ziyareti sırasında çektiği fotoğraflar (drone kullanılarak).

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Yeni Mah. Cumhuriyet Cad. 54/3 58550 Akıncılar / SİVAS
+90 346 361 53 84
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız