T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KAMU BİNALARINDA YENİLENEBİLİR ENERJİ PROJESİ
Sözleşme No: PUMREP/WB/CS-FS-PV 01
Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi
Çevre ve Sosyal Yönetim Planı
10.12.2024
1 İçindekiler Tablosu
3 ALT PROJE TANIMI VE FAALİYETLERİ 5
3.1.2 Alt Proje Faaliyetleri ile İlgili Çevresel ve Sosyal Etkiler 7
4 ÇSYP MATRİSİ: RİSK VE ETKİLER, ETKİ AZALTMA, İZLEME. 8
Tablo 4 1 Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Matriksi 9
Tablo 4 2Çevresel İzleme Tablosu. 19
Tablo 5 1Kurum Rolleri ve Sorumlulukları 28
Tablo 6 1 Ç&S Uygulaması için Raporlama Gereksinimlerinin Özeti 31
Şekil 3 2 Şematik Diyagram.. 6
Şekil 3 3 Tahmini Üretim Verileri 7
ADP |
Acil Durum Planı |
ADT |
Acil Durum Takımı |
BM |
Birleşmiş Milletler |
ÇED |
Çevresel Etki Değerlendirmesi |
ÇGDYY |
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği |
ÇSÇ |
Çevresel ve Sosyal Çerçeve |
ÇSG |
Çevre Sağlık Güvenlik |
ÇSP |
Çevresel ve Sosyal Politika |
ÇSYP |
Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı |
ÇSYS |
Çevresel ve Sosyal Yönetim Sistemi |
ÇŞİDB |
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı |
DB |
Dünya Bankası |
DBG |
Dünya Bankası Grubu |
DKM |
Doküman Kontrol Merkezi veya Sistemi |
DSÖ |
Dünya Sağlık Örgütü |
EA |
Etki Alanı |
EİH |
Enerji İletim Hattı |
ELT |
ELTEMTEK Elektrik Tesisleri Mühendislik Müteahhitlik Danışmanlık ve Tic. A.Ş. |
GES |
Güneş Enerji Santrali |
GHG |
Sera Gazı |
HCl |
Hidrojen Klorür |
HF |
Hidrojen Florür |
HKDYY |
Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği |
IFC |
Uluslararası Finans Kurumu |
İSG |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
İSGYP |
İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Planı |
KAYEP |
Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi |
KGM |
Kalite Güvence Müdürü |
KKD |
Kişisel Koruyucu Donanım |
KN |
Kılavuz Notu |
KPG |
Kilit Performans Göstergeleri |
MD |
Malzeme Dokümanları |
NO2 |
Nitrojen dioksit |
Pb |
Kurşun |
PKP |
Paydaş Katılım Planı |
PLN |
Plan |
PM PUB |
Partikül Madde Proje Uygulama Birimi |
Proje |
Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi (44 kWp) |
Faydalanıcı Kurum |
Sivas Akıncılar Kaymakamlığı |
PS |
Performans Standartları |
RG |
Resmi Gazete |
SG |
Sağlık ve Güvenlik |
SKHKKY |
Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği |
SKKY |
Su Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği |
SO2 |
Sülfür Dioksit |
SSP |
Sosyal Sorumluluk Personeli |
ŞMİK ŞM |
ŞM İrtibat Kişisi Şikâyet Mekanizması |
ŞMP |
Şikâyet Mekanizması Prosedürü |
TOB |
Toplam Organik Bileşik |
TTK |
Tasarım Tedarik Kurulum |
TYP |
Trafik Yönetim Planı |
Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi (KAYEP) kapsamında kamu sektöründe yenilenebilir enerji (YE) kullanımının yaygınlaştırılması için Türkiye Hükümetini desteklemeyi amaçlamaktadır. Kamu ve Belediye Yenilenebilir Enerji Projesi'nin genel amacı, kamu binalarının kendi kendine üretim yoluyla, öz tüketimlerini karşılayabilmeleri için yenilenebilir enerji (YE) kullanımını artırmaktır.
KAYEP, kamu binalarında YE teknolojilerinin kullanılmasını desteklemek amacıyla Dünya Bankası (DB) tarafından finanse edilecektir. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı finansal aracı (FA) olarak görev yapacaktır. YE kurulumları öncelikle kamu binalarında (hükümet konakları, üniversiteler, hastaneler, okullar, vb.) yerinde elektrik üretimi ile enerji tüketimini dengelemek ve böylece enerji faturalarını azaltmak için kullanılacaktır.
Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Çerçevesi (ÇSÇ) kapsamında projeler, projenin türü, yeri, hassasiyeti ve ölçeği; potansiyel Ç&S risklerinin ve etkilerinin niteliği ve büyüklüğü; Borçlunun kapasitesi ve taahhüdü ve istenmeyen etkilere yol açabilecek diğer ilgili risk alanları gibi ilgili potansiyel riskler ve etkiler dikkate alınarak Yüksek Risk, Önemli Risk, Orta Risk veya Düşük Risk olarak sınıflandırılır.
Proje kapsamında güneş enerjisi santralinin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.
Bu ÇSYP/Kontrol Listesi, Proje için yürütülen çevresel ve sosyal etki ve risk değerlendirme çalışmalarına dayanarak ELTEMTEK Elektrik Tesisleri Mühendislik Müteahhitlik Danışmanlık ve Tic. A.Ş. (ELT) tarafından hazırlanmış olup, bu olumsuz çevresel ve sosyal etkileri ortadan kaldırmak veya kabul edilebilir seviyelere indirmek için Projenin inşaat öncesi, arazi hazırlığı, inşaat ve işletme aşamalarında alınacak sahaya özgü hafifletme, izleme ve kurumsal önlemleri ele almaktadır. Ayrıca, Proje için bir Paydaş Katılım Planı (PKP) da hazırlanmıştır.
Bu ÇSYP/Kontrol Listesi’nin içeriği aşağıdaki gibidir:
Bu ÇSYP/Kontrol Listesi, olası olumsuz çevresel ve sosyal etkileri önlemek veya kabul edilebilir seviyelere indirmek için Projenin uygulanması (inşaat) ve işletilmesi sırasında alınacak bir dizi hafifletme, izleme ve kurumsal önlem ile sorumlu taraflara talimatlar, sorumluluklar ve kılavuzlar sağlar. Tüm izleme gereklilikleri için teknik parametreler, uygun sorumluluklar ve raporlama prosedürleri ile birlikte tanımlanmıştır. Ayrıca, Proje ile ilgili tüm şikâyetlerin, endişelerin ve yorumların alınması ve değerlendirilmesi için bir şikâyet mekanizması bu ÇSYP/Kontrol Listesi'nde belirtilmiştir.
ÇSYP/Kontrol Listesi, Proje ile ilişkili etki ve riskleri azaltmak ve bunlardan kaçınmak için etki azaltıcı önlemler ve izleme faaliyetleri belirlemiştir. Etki azaltıcı önlemlerin bir özeti Tablo 4-1’de verilmiştir.
İşletme aşamasında, Faydalanıcı Kurum tarafından görevlendirilen bir operatör ekibi, ulusal ve uluslararası mevzuata uygunluğu sağlayacaktır.
Bu kapsamda Proje, Dünya Bankası'nın DB/ÇSÇ (2018) yanı sıra aşağıda listelenen DB Çevre, Sağlık ve Güvenlik Kılavuzları (ÇSG'ler) ile uyumlu olacaktır:
Proje kapsamında Faydalanıcı Kurum bünyesinde 44 kWp gücünde otopark tipi güneş enerjisi santralinin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Projenin gerçekleştirileceği alan Faydalanıcı Kurum mülkiyetindedir. Gerçekleştirilecek güneş enerji santrali ile Faydalanıcı Kurum’un yıllık ortalama tüketiminin %82,44’ünün karşılanması öngörülmektedir. Faydalanıcı Kurum otoparkı üzerinde gerçekleştirilecek güneş enerji santrali kapsamında 550 Wp gücünde 80 adet çift yüzey özellikli yarı-kesim model monokristal panel kullanılacaktır. Kurulum yapılacak tesiste üretilecek toplam enerji ile yıllık yaklaşık 38.088 kg karbon emisyonundan kaçınılacaktır. (Güneş için emisyon faktörü 0,6345 tCO2/MWh). Ek 1’de alt proje alanının haritaları, Ek 2’de alt proje alanının görüntüleri yer almaktadır.
Şekil 3 1PV Panel Görünümü
Şekil 3 2 Şematik Diyagram
Şekil 3 3 Tahmini Üretim Verileri
PV jeneratör çıkışı |
44,00 |
kWp |
Yıllık Özgül Kazanç |
1.363,21 |
kWh/kWp |
Sistem kullanım oranı (PR) |
87,44 |
% |
Gölgelemeden dolayı oluşan kazanç kaybı |
1,0 |
% |
PV jeneratör enerjisi (AC şebekesi) |
60.004 |
kWh/Yıl |
Önlenen CO₂ emisyonu |
38.088 |
kg/yıl |
Otarşi derecesi |
54,1 |
% |
Projenin inşaat ve işletme aşamaları sırasında, proje faaliyetlerinin neden olduğu çevresel ve sosyal etkiler ortaya çıkabilir. Projenin inşaat aşamasındaki potansiyel etkileri genellikle kısa süreli ve lokal olarak düşük ölçekte olacaktır. Bu etkiler genellikle trafik, gürültü, toz, titreşim, atık yönetimi, toplum sağlığı ve güvenliği ile çalışan ve çalışma koşulları (iş sağlığı ve güvenliği dahil) ile ilgilidir. Projenin işletimi, duyarlı alıcılarda olumsuz etkiler oluşturabilir ve bakım ve onarım çalışmaları sırasında özellikle doğru bir şekilde yönetilmezse önemli olarak kabul edilebilecek iş sağlığı ve güvenliği riskleri oluşturabilir. Proje bileşenlerinin bakımı ve onarımı, gürültü, atık gibi küçük çevresel etkilere sahip olabilir. Bu etkiler lokal, kısa süreli ve önemsiz olacaktır.
Proje kapsamında inşaat aşamasındaki etkiler de aşağıdaki bölümde değerlendirilmiştir.
Güneş enerjisi santrali inşaatı sırasında toprak ortamı ve arazi kullanımı üzerinde bazı küçük etkiler olacaktır. Bununla birlikte, bu etkiler proje izdüşümü ve inşaat sahaları ile sınırlıdır. Potansiyel etkiler şunları içerecektir:
Projede planlanmış bir yakıt depolama alanı bulunmayacaktır. Herhangi bir sızıntı riski için sızıntı kapları ve sızıntı kitleri bulunacaktır. İşletme aşamasında herhangi bir etki beklenmemektedir. İşletme aşaması için herhangi bir bitki yönetimi öngörülmemektedir. İnşaat aşamasında yapılan işler ve sahada gerçekleştirilen çalışmalar düzenli olarak izlenecek ve raporlanacaktır.
Proje kapsamında planlanan Sivas Akıncılar Kaymakamlığı Otopark Tipi GES Tesisi (44 kWp) projesinin inşaat öncesi, inşaat ve işletme aşamalarında bazı çevresel ve sosyal etkilerin ortaya çıkabileceği öngörülmektedir.
İnşaat öncesi, tesis hazırlığı, inşaat ve işletme aşamalarında çevresel ve sosyal bileşenler üzerinde oluşabilecek risk ve etkilerin yönetimi ve bu etkiler için tanımlanan ilgili etki azaltma önlemleri Tablo 4-1’de verilmiştir.
İzleme, belirlenen etki azaltma yönetim stratejilerinin uygulanmasının sürekliliğinin ve etkinliğinin sağlanmasında kilit bir rol oynamaktadır. İzleme Planının temel amacı, bu ÇSYP/Kontrol Listesi'nin öngörülen önlemlerinin ve gerekliliklerinin uygulanmasını değerlendirmek için bir temel sağlamaktır. İzleme yoluyla toplanan bilgiler, Projenin tüm aşamalarında yönetim planlarını iyileştirmek için kullanılabilir. Etki değerlendirmesi, önemlerini belirlemek ve bu etkiler için uygun yanıtları dahil etmek için ilgili tüm potansiyel etkileri kapsamaya çalışsa da izleme yoluyla elde edilen bilgiler kullanılarak bir sorun haline gelmeden önce yönetilebilecek veya hafifletilebilecek beklenmedik etkiler ortaya çıkabilir. Bu nedenle, izleme, etki azaltma/yönetim planlarının başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlayacak ve Projenin her aşamasında iyi uygulamalarla çevrenin korunmasını optimize edecektir. İzleme planlarının uygulanmasında, ulusal mevzuat ve DB standartları arasında en katı olana uyulacağı ve ayrıca en güncel mevzuatın dikkate alınacağı unutulmamalıdır. İzleme çalışmaları Tablo 4-2’de sunulmuştur.
Tablo 4 1 Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı (ÇSYP) Matriksi
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
1 |
İşgücü ve Çalışma Koşulları |
|
|
|
|
|
|
|
|
İnşaat Aşama |
|
Raporlama ile ilgili konusunda yetkin uzmanlardan oluşan bir ekip kurulacaktır. (En az bir çevre uzmanı, bir sosyal uzman ve bir İSG uzmanı).
hazırlanacaktır.
Proje kapsamında çalışanların çalışma izinleri kontrol edilecek ve çocuk işçiliği, zorla çalıştırma ve 18 yaş altı çocuk işçiliğine karşı önlemler alınacaktır.
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici |
|
ÇSYP Kontrol Listesi |
1.1 |
Uygunsuz Çalışma Koşulları |
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
Çalışanlar |
PUB
Gözetim Danışmanı |
ÇSYP Bulguları |
|
|
|
|
|
. Birincil tedarikçiler ve birincil tedarik çalışanlarıyla ilgili ortaya çıkabilecek iş sağlığı ve güvenliği sorunları, gerekli görüldüğü takdirde birincil tedarik çalışanlarını da kapsayacak olan kontrol listesi ve iş güvenliği prosedüründeele alınacaktır.
İş Kanunu kapsamındaki hakları, çalışma saatleri, ücretler, fazla mesai, tazminat ve yan haklara ilişkin hakları hakkında iş ilişkisinin başlangıcından itibaren ve önemli değişiklikler meydana geldiğinde açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilecektir.
Proje sırasında işgücünün refahına öncelik verileceğinden (uygun çalışma koşulları sağlanarak ve çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlığı desteklenerek), işgücünün olumlu yönde etkilenmesi beklenmektedir.
|
|
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
1.2 |
Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet (TCDŞ), Cinsel Sömürü İstismar/Cinsel Taciz (CSİ/CT) |
İnşaat Aşama
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
İşçiler |
Davranış Kurallarını imzalayacak ve bu konudabilgilendirilecektir.
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
PUB
Gözetim Danışmanı |
Şikayet Kayıtları ÇSYP Bulguları |
ÇSYP
|
2 |
Kaynak Verimliliği ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi |
||||||
|
|
İnşaat Aşaması |
|
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici |
ÇSYP Bulguları |
ÇSYP |
2.1 |
Su Kaynakları Üzerindeki Etkiler |
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
Su Kaynakları |
PUB
Gözetim Danışmanı |
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İnşaat Aşaması |
|
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici |
|
ÇSYP |
2.2 |
Atık Yönetimi |
Operasyon Aşama |
Topluluk |
Faydalanıcı Kurum |
ÇSYP Bulguları |
|
|
|
|
|
|
Gözetim Danışmanı |
|
|
|
|
|
İnşaat Aşaması |
|
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici |
|
ÇSYP |
2.3 |
Hava Kalitesi Yönetimi |
Operasyon Aşama |
Topluluk |
PUB |
ÇSYP Bulguları |
|
|
|
|
|
|
Gözetim Danışmanı |
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İnşaat Aşaması |
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici |
|
ÇSYP |
|
2.4 |
Gürültü Yönetimi |
Operasyon Aşama |
Topluluk |
PUB
|
ÇSYP Bulguları |
|
|
|
|
|
|
Gözetim Danışmanı |
|
|
|
3 |
Toplum Sağlığı ve Güvenliği |
||||||
|
|
|
|
bulaşıcı hastalık riskleri) yapılacak ve personel işe başlamadan önce riskler konusunda eğitilecektir.
|
|
İSG Kayıtları |
|
|
|
|
|
|
Eğitim Kayıtları |
|
|
3.1 |
Kamu Sağlığı ve Güvenliği |
İnşaat Aşaması
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
Topluluk
İşçiler |
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı |
Doğrudan Uygulama
İç denetim programı ve kayıtları |
ÇSYP
|
|
|
|
|
|
|
Paydaşlarla istişare dakika |
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
|
|
|
|
Bu plan, ekipmanın nasıl söküleceğine ve sahanın nasıl rehabilite edileceğine ilişkin prosedürleri içerecektir. |
|
|
|
Trafik yoğunluğundaki değişiklikler ve diğer yol kullanıcılarına etkisi |
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
3.2 |
Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet (TCDŞ), Cinsel Sömürü İstismarı/Cinsel Taciz (CSI/CT) |
İnşaat Aşaması
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
Topluluk bina sakinleri İşçiler |
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
PUB
|
Şikayet Kayıtları ÇSYP Bulguları |
ÇSYP
|
|
|
|
Gözetim Danışmanı |
|
|
||
3.3 |
Yerel Ekonomi, Geçim Kaynakları ve İstihdam Üzerindeki Etkiler |
İnşaat Aşaması
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
İşçiler
Topluluk |
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
|
Kayıtlar ÇSYP Bulguları |
ÇSYP
PKP
|
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
4 |
Biyoçeşitliliğin Korunması ve Canlı Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Yönetimi |
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
4.1 |
Biyoçeşitlilik |
Projenin biyoçeşitlilik üzerinde herhangi bir olumsuz etkisi olmayacaktır. |
|||||
|
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
5 |
Paydaş Katılımı ve Bilgi Paylaşımı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paydaşlar talepler/sorular/şikayetler |
|
|
|
|
|
|
Toplantı Tutanakları |
|
|
5.1 |
Paydaşlarla iletişim sorunları |
İnşaat Aşaması
Operasyon Aşama
Kapanış Aşaması |
Paydaşlar
Topluluk |
PUB
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı |
Şikayet Kayıtları (kapatılan şikayetlerin sayısı ve yüzdesi) |
ÇSYP PKP
|
Ref. |
Etki Açıklaması |
Alt Proje Aşama |
Hassas Reseptörler |
Yönetim / Etki Azaltma Önlemi |
Etki Azaltma Önleminin Uygulanması için Sorumluluk |
İzleme / Anahtar Performans Göstergeleri (KPI'lar) |
İlgili Yönetim Planı veya Prosedür |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tablo 4 2Çevresel İzleme Tablosu
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
|
|
|
Görsel Gözlem |
|
Kılavuzlar İnşaat ve Hizmetten Çıkarma
Standartlar
Kaynak Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi
|
|
|
1 |
İnşaat Aşaması |
Su Kaynakları Üzerindeki Etkiler |
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
|||||
|
|
|
Atık Su |
Çalışma Alanlar |
|
İnşaat Aşaması Boyunca Haftalık |
Gözetim Danışmanı |
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
Görsel Gözlem |
|
|
|
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
Toz ve Partikül Madde Üretim |
Hava Kalitesi ile İlgili Şikayetler |
Yönetim Ofisi |
Dokümantasyon Kontrol (Şikayet Kaydı) |
İnşaat aşaması boyunca haftalık |
İnşaat ve Hizmetten Çıkarma
Standartlar
Kaynak Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum Gözetim Danışmanı |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
Hava kalitesi faaliyetlerinin uygunluğu
Çöken toz, PM10 ve PM2.5 |
Çalışma Alanı
Şikayetin yapıldığı yer |
Görsel Gözlem
Hava Kalitesi Ölçümü |
Günlük
Herhangi bir uyumluluk durumunda |
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
||||||||
|
|
Gürültü Seviyesinde Artış |
Gürültü Seviyesi Şikayetleri
Gürültü yönetimi faaliyetlerinin uygunluğu
Gürültü Seviyesi |
Yönetim Ofisi
Çalışma Alanlar
Şikayetin yapıldığı yer |
Dokümantasyon Kontrol(Şikayet Kaydı)
Görsel Gözlem Gürültü Ölçümü |
İnşaat aşaması boyunca haftalık
Herhangi bir uyumluluk durumunda |
Standartlar
Kaynak Verimlilik ve Kirlilik Önleme ve Yönetimi
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum Gözetim Danışmanı |
Proje bütçesine dahil (TTK Danışmanı) |
|
||||||||
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|||||||||
|
|
Flora ve fauna türleri üzerindeki olumsuz etkisi |
Proje faaliyetleri nedeniyle fauna ölümleri ( trafik vb.) |
Çalışma Alanlar |
Görsel Gözlem |
Haftalık |
Standartlar
Biyoçeşitliliğin Korunması ve Yaşayan Doğa Kaynakların Sürdürülebilir Yönetimi
|
Faydalanıcı Kurum |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
|||||||||
|
Olay kayıtları |
|
|
|
Gözetim Danışmanı |
|
||||||||||||
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
Uygunsuz Çalışma Koşulları
|
İşgücü Yönetim Planının varlığı ve gereklilikleri Çevre Hijyeni İç Şikayetler |
Yönetim Ofisi |
Günlük saha gözetimi / denetimleri |
İnşaat aşaması boyunca haftalık |
Standartlar
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı
|
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eğitim Kayıtları |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
Kamu Sağlığı ve Güvenliği Toplum Katılımı |
Alınan şikayetlerin ve saha gözlemlerinin takibi |
Güvenlik Kaydı Şikayet Günlükleri (belirtilen performans standart dahilinde yapılan ve çözülen şikayetlerin sayısı ve kalitesi) |
İnşaat sırasında günlük gözetim |
||||||
Yerel Ekonomi, Geçim Kaynakları ve İstihdam Üzerindeki Etkiler |
Etkilenen işletme sahiplerinin sayısı |
Çalışma Alanlar |
Etkilenen işletme sahipleri ile yüz yüze toplantılar |
İnşaat aşamasında aylık olarak |
Standartlar
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
||
Erişim kısıtlamalar nedeniyle gelir kaybı |
Gelir kaybı üzerine Şikayetler |
Dokümantasyon Kontrolü (Şikayet Kaydı) |
İnşaat aşaması boyunca haftalık |
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
Savunmasız/Dezavantajlı Gruplar Üzerindeki Etkiler |
İnşaat Sahalarındaki Şikayet Kayıtları Uygulamalar |
Yönetim Ofisi Çalışma Alanlar |
Dokümantasyon Kontrolü
Görsel Gözlem |
Herhangi bir uyumluluk durumunda
İnşaat aşaması boyunca haftalık |
Dünya Bankası Çevresel ve Sosyal Standartları |
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
Paydaşlarla iletişim sorunları |
Paydaş katılım faaliyetlerinin uygulanması Şikayet Mekanizması - – şikayetin kaydedilmesi, ele alınması ve analiz edilmesi şikayetlerin sayısı ve türleri Sorular ve öneriler |
Yönetim Ofisi |
Dokümantasyon Kontrolü (Devam kayıtları, Şikayet Kayıtları) |
Her toplantıdan sonra |
|
TTK Danışmanı ve/veya alt yüklenici
Faydalanıcı Kurum
Gözetim Danışmanı |
Proje bütçeye dahil (TTK Danışmanı) |
||
2 |
Operasyonel Aşama |
Bakım/Onarım İşleri |
SCADA Sistemi |
Proje Sahası |
SCADA sistemi ve periyodik bakım/onarım yoluyla bir arıza uyarısı verildiğinde |
Web sitesinde |
Altyapı Sektörü |
Faydalanıcı Kurum |
Proje bütçeye dahil edilmiştir |
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
|
|
|
|
|
Kılavuz İlkeler - Su ve Sanitasyon için
Standartlar
|
|
|
|
Paydaş katılımı uygulama faaliyetleri |
|
|
|
|
|
|
||
Paydaşlarla iletişim sorunları |
Şikayet Mekanizması - şikayetin kaydedilmesi, ele alınmasıve analiz edilmesi şikayetlerin sayısı ve niteliği |
Faydalanıcı Kurum |
Dokümantasyon Kontrolü (Devam kayıtları, Şikayet Kayıtları) |
Her toplantıdan sonra |
Faydalanıcı Kurum |
Proje bütçeye dahil edilmiştir (...) |
Ref. |
Alt Proje Aşama |
Konu |
Takip edilecek konu Parametre |
İzleme Konum |
İzleme Yöntemi |
İzleme Sıklığı |
Referans / Eşik Seviyesi
|
İzleme Sorumluluk |
Maliyet
|
|
|
|
Dahili Şikayetler |
|
|
|
|
|
|
Çalışma Koşulları |
(kayıtlı ve özel performans standart dahilinde çözülen şikayetler sayı ve kalite) |
Faydalanıcı Kurum |
Dokümantasyon Kontrolü |
İşletme aşaması boyunca günlük |
Faydalanıcı Kurum |
Proje bütçeye dahil edilmiştir (...) |
|||
|
|
|
|
||||||
|
Çevre Hijyeni |
Bakım sahaları |
Görsel Gözlem |
Günlük |
|
|
Projenin yönetimi, izlenmesi, uygulanması ve sonlandırılmasında yer alan ilgili kurumların rolleri ve sorumlulukları, Tablo 5-1’de verilmiştir.
Tablo 5 1Kurum Rolleri ve Sorumlulukları
Sorumlu Taraf |
Sorumluluklar |
ÇŞİDB/PUB |
|
Fizibilite Etüdü Danışmanları |
|
Süpervizyon Danışmanları |
|
TTK Danışmanı |
|
TTK Danışmanı ÇS-İSG Görevlileri, ay boyunca gerçekleştirilen inşaat ve uyum faaliyetlerini belgelemek ve gerçekleşmiş olabilecek herhangi bir sorunun çözümünü takip etmek için aylık bir izleme raporu hazırlayacak ve bunu kontrolörlük danışmanlarına/İl ÇŞİD Müdürlüğüne ve PUB’a sunacaktır. Raporlar, ilgili dönem için asgari olarak aşağıdaki bilgileri içermelidir:
Kontrolörlük Danışmanı da aylık izleme raporu hazırlayacak ve PUB'a sunacaktır. Raporlar dönem için aşağıdaki bilgileri içermelidir:
6.2 Altı Aylık İlerleme Raporları
PUB, dönem boyunca tamamlanan inşaat ve uyum faaliyetlerini belgelemek, sonuçları izlemek ve uygulanmakta olan tüm alt projeler için gerçekleşebilecek sorunların çözümünü takip etmek için altı ayda bir ilerleme raporu hazırlayacak ve Dünya Bankası'na sunacaktır (bu rapor, proje ile ilgili satın alma, finans ve benzeri tüm ilerlemeleri kapsayacak altı aylık proje ilerleme raporunun bir parçası olacaktır). PUB, altı aylık raporu geliştirmek için TTK Danışmanı danışmanı tarafından hazırlanan günlük uyum kontrol listelerini ve aylık uyum raporlarını kullanacaktır.
Altı aylık raporlar, ilgili döneme ilişkin olarak aşağıdaki bilgileri içermelidir:
Tüm raporlama gerekliliklerinin ayrıntılı listesi Tablo 6.1’de sunulmaktadır.
Tablo 6 1 Ç&S Uygulaması için Raporlama Gereksinimlerinin Özeti
Sorumlu Taraf |
Raporlama Gerekliliği |
PUB |
|
Süpervizyon Danışmanları
|
|
TTK Danışmanı |
|
Ek 1 Haritalar
Kaynak: Danışman tarafından Google Haritalar uygulamasında yapılan çizim.
Ek 1 Alt Proje Alanı Görselleri
Kaynak: Danışmanın saha ziyareti sırasında çektiği fotoğraflar (drone kullanılarak).